B à la Brown 2011.06.25. 14:22

Barna Béla szakmai önéletrajza a pályázatra

 

Béla és Mónika két gyermekükkel, Borbálával és Boldizsárral, illetve állandó és elmaradhatatlan útitársukkal, a család barátjával, Evelinnel jelentkezik az állásra.
 
Tisztelt Cím!
Az alábbi szakmai önéletrajzzal és mellékleteivel szeretnék jelentkezni a Szarvas városa által meghirdetett turisztikai élmény-ellenőr munkakörre.
 
Turisztikai szakmai önéletrajz
 
Barna Béla
 
Iskolák:
Gyöngyösön születtem 1974. július 2-án. Az általános iskolát Adácson, a középiskolát pedig Egerben, a Gárdonyi Géza Gimnáziumban végeztem. Egyetemi tanulmányokat a szegedi József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán mint földrajz szakos, illetve a Bölcsészettudományi Karán mint kommunikáció szakos hallgató folytattam (1992-1997). Az egyetem mellett 1993-ban elvégeztem a TIT egyéves Országjárás-vezetői tanfolyamát Szegeden. 1999-ben nyertem felvételtelt a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem Kommunikációs Tanszékének PhD-képzésére. Jelenleg turizmusföldrajzzal foglalkozok, a Pécsi Tudományegyetem Földtudományi Doktoriskolájában vagyok PhD-hallgató, témám: A turisztikai tér a médiában.
 
 Nyelvismeret:
Német középfok „C” típusú nyelvvizsga, 1991. (Á 0099438)
Angol alapfok „B” típusú nyelvvizsga, 1998. (004363)
 
 Turisztikai újságírói pálya:
1991-től: Turista Magazin
2005–   HTM (Hegyisport és Turista Magazin)
1993–1995 Szegedi Egyetem
1995–1996 Szegedi Napló, Reggeli Délvilág (Csongrád megyei napilapok)
1998–1999 Heves Megyei Nap
2003– 2004 Magyar Turista
2003– 2004 Kalandor (utazási magazin)
2002– 2008       Koktél, Egri társasági és üzleti magazin
2003–   Líceum Televízió, (turisztikai szerkesztő, Bakancsot fel! Turisztikai magazin)
 
 1993–1995 között a Szegedi Egyetem, 1995–1996 között a Szegedi Napló és a Reggeli Délvilág (Csongrád megyei napilapok), 1998–1999 között a Heves Megyei Nap című napilapoknál dolgoztam újságíróként. Utóbbi orgánumnál egy sorozatom jelent meg Séták Eger utcáin címmel, illetve az Eger a XXI. század küszöbén című könyv két fejezetét írtam. Önálló munkám a 2000-ben megjelent Ludas község monográfiája. 2002-ben a Magyar Turizmus Rt. felkérésére Észak-Magyarország tájegységeit bemutató prospektusszöveget írtam.
 
 Egy országos útleíró pályázat megnyerése után, másodikos gimnazista korom óta 1991-től a több mint 110 éves múltra visszatekintő Turista Magazin (illetve HTM, Hegyisport és Turista Magazin) munkatársa vagyok, több mint 500 publikációm jelent itt meg, de többször jelent meg útijegyzetem a Földrajz tanítása című folyóiratban is. Fennállása idején (2003-2004) cikkírója voltam a Kalandor utazási magazinnak, de 2002 óta havonta jelennek meg turisztikai témájú cikkeim és útijegyzeteim a Koktél című egri üzleti magazinban. 2003 óta az egri főiskolán működő Líceum Televízió munkatársa vagyok (turisztikai szerkesztő, Bakancsot fel! Turisztikai magazin).
Másfél éven keresztül saját blogot (Csámborgó / belabarna.blog.hu) vezettem saját domainnéven (www.csamborgo.hu).
 
 Többször vettem részt külföldi (Franciaország, Ausztria) és belföldi idegenforgalmi szervezetek által szervezett study touron, ún. sajtóúton. Egy alföldi study tour-ra példa: -Napfény, víz, élet címmel rendezett Csongrád megye természeti kincseit bejáró túrát turisztikai újságíróknak a Csongrád Megyei Önkormányzat és a C&T Hungary Utazási Iroda. Erről rövid blogbejegyzések és saját fotók:
 
és egy őszi study tour: http://belabarna.blog.hu/2009/9/page/2
 
 Fotózás:
Rendszeresen fotózok: két, Egerről és környékéről szóló könyv valamint egy kistérség prospektusának fotóanyagát készítettem el. 1998-2005 között Heves megye műemlékeit fotóztam a Bródy Sándor Megyei Könyvtár Helyismereti Gyűjteményének fotódokumentációja számára. Az egri főiskolán Sajtófotó címmel szabadon választható kurzust tartottam több évben, jelenleg is. Fotóim kiállításon 2002-ben jelentek meg először („Tengerszinttől a hegycsúcsokig”, csoportos kiállítás) a Rákoshegyi Közösségi Házban, majd Gödöllőn. Turisztikai magazinokban és kiadványokban több címlapfotóm jelent meg.
 Turisztikai fotóim közül egy kis válogatás:
 
 Oktatói munka:
1999-től az egri Eszterházy Károly Főiskola Kommunikáció és Médiatudományi Tanszékén dolgozok mint főiskolai tanársegéd, ahol egyéb más tantárgyak mellett A világ gazdasági és kulturális földrajzát oktatom, valamint Turisztikai újságírás címmel szabadon választható speciálkollégiumot tartok.
 
 Tizenöt éves korom óta 44 országban jártam már (Norvégiától Marokkóig, Portugáliától Szíriáig, Albániától Svédországig, Írországtól Izraelen át Indiáig). Ezen utazásokról és természetesen magyarországi barangolásaimról rendszeresen publikálok a már említett Turista Magazinban. 1999 őszén Pécsett részt vettem a Turizmus és kommunikáció című konferencián, és ugyancsak Pécsett 2002-ben Az útleírás, az útijegyzet mint a turizmus résztvevőinek kommunikációja – címmel tartottam előadást a Helyeink, tárgyaink, képeink – a turizmus társadalomtudományos vizsgálata című konferencián a PTE BTK Kommunikációs Tanszéke (Pécs) és a Néprajzi Múzeum (Budapest) szervezésében
 
 Személyes adatok, a velem együtt pályázó családtag és gyermek bemutatása.
Gyöngyösön születtem 1974. július 2-án. Családi állapotom: nős (1998), feleségem Barnáné Fekete Mónika középiskolai magyar- és angoltanár (Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium, Eger). A pályázat elnyerése esetén feleségem el tudja készíteni a blog angol nyelvű változatát. A csapat tagja állandó utitársunk és a család barátja, Asszonyi Evelin, aki testnevelés szakos hallgatóként a huszonéves korosztályba tartozik, így a kisgyerektől a negyvenes korosztályon át mindenkihez szólni tudunk. 
 Két gyermek édesapja vagyok: Borbála (2000) és Boldizsár (2003). A gyermekek gyakorlott utazók, Európa számos országában megfordultak már, imádják a természetet, a túrázást, a vizeket, a strandokat.
 
 (a család bemutatásához a mellékletben csatolok egy Szabad Földben megjelent interjút)
 
Elérhetőségeim:
Postacím:  Barna Béla, 3301, Eger, Postafiók 616.
Közösségi média:
Munkahelyi (Eszterházy Károly Főiskola, Eger) önéletrajz:

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemszarvast.blog.hu/api/trackback/id/tr403013709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása